Máme za sebou 5. Onlajnov, konferenci, kterou pořádáme ve spolupráci s marketingovou agenturou Placement. Pojďme se spolu podívat, jaké to bylo.
Na 4. Onlajnovu jsme slíbili, že další ročník posuneme o patro výš. A tak se taky stalo. Společenský sál jsme proměnili na místo pro after party, kde jste si mohli vychutnat catering od DK Poklad a Folk Food Catering, míchané drinky na stánku Gordon’s a navštívit stánky našich partnerů SupportBox, Brainmarket a LeadHub. Přednášky řečníků a panelovou diskuzi jsme skutečně posunuli o patro výš, a to do divadelního sálu s kapacitou až 400 osob.
Konferenci odstartoval Adam Pýcha (CMO Knihy Dobrovský) s tématem Nehrajte si s ohněm, knihy příliš dobře hoří. Vtipně a velmi otevřeně se s námi podělil o fuck upy, které rozdělil do několika typů podle závažnosti “průseru”. Na konkrétních příkladech ukázal, jak se z průšvihu může stát skutečně příležitost, která vás posune vpřed. Například, když zjistili, že mají sklady plné nízkoobrátkového zboží a museli vymyslet, jak se toho zboží zbavit. V tu chvíli si Adam uvědomil sílu komunity kolem facebookové skupiny Knižní závisláci, kterou do té doby vůbec nevnímal i jako prodejní kanál.
Adama na pódiu vystřídal Martin Kůs (CEO Vuch.cz). Podělil se s námi o příběhy, které provází rodinnou firmu o 30 lidech, kteří sdílí kanceláře v rodinném domě a co to může přinést. Ukázal nám tipy, jak z mini průšvihů udělat nástroj pro budování firemní kultury. Například, jak si v týmu předávají každý měsíc anticenu Vašut měsíce a jak tato myšlenka vznikla. Odhalil i názorný příklad toho, že zákazníci kabelky od Vuch skutečně žerou…Ano, opravdu se to stalo a my viděli rentgenový snímek jako důkaz, kdy holčička mamince snědla z kabelky logo Vuch.
Jako master fuckup označil Martin průšvih, o kterém do té doby nikdy nemluvil. Podělil se s námi o celý příběh i způsob řešení. Já vám ho zde ale neprozradím. Bylo to tajemství pro návštěvníky Onlajnova ?? #Fantozzi Vzkaz od Martina pro všechny, kteří se bojí, že je fuck up také potká: “On přijde. Ať chceš nebo ne.”
Po hodinové pauze, kdy jsme si pochutnali na cateringu, dali drink a mohli popovídat s ostatními návštěvníky, nastoupil na pódium Milan Polák (ex CEO Zoot.cz). Ten zaměřil svoji prezentaci na fuckupy, se kterými se setkal v době svého působení v ZOOT na pozici CEO. Byl postaven před nelehké výzvy, kdy musel propustit několik zaměstnanců, řešit (nejen) logistické problémy při spojení 4 firem. V covidu museli rozhodnout uzavřít výdejny radosti, které byly velkou součástí Zootu. Výdejny ale tvořily v covidu 75 % vratek, což je neuvěřitelné číslo.
Přednášky jednotlivých řečníků uzavřel Dalibor Cicman CEO (GymBeam.cz). Ten jako nejdražší fuck up vnímá situace, kdy odkládal realizaci různých myšlenek. Např. samotný GymBeam – nyní vnímá, že se neměl předem tolik obávat a měl jej založit už mnohem dříve. Dalibor se věnoval také tomu, jak důležitý je ve firmě CEO. Jak je důležité, aby CEO budoval i svůj osobní brand, kterým podporuje celou firmu a hlavně, jak moc důležité je, aby na startu měl CEO přesah do různých oborů a držel otěže.
Poselství od Dalibora: “Čím více zkoušíš štěstí, tím více ho máš”.
A mne nejvíce utkvělo v mysli: “Čím více testujete, zkoušíte a failujete, tím více se posunete a dál se dostanete!”.
Musím říct, že se nám 5. ročník Onlajnova skutečně povedl a mám z toho radost. Sice se nesl celý ve znamení fuck upů, ale samotná konference rozhodně fuck up nebyla!
A co vnímám jako společné pro všech řečníky?
Fuck up potká každého, větší nebo menší, důležité je se z něj nepo****! Protože druhý den slunce zase vyjde 🙂