
Tentokrát jsem vyzpovídal Jirku Kratochvíla, zakladatele HRko, Digitaal.cz a NášKmen.cz. Nebudu vás dlouho natahovat a půjdeme rovnou k věci.
Jaké jsou hlavní 3 cíle LinkedIn ambasadoringu?
- HR & hiring
Díky osobní aktivitě nejen na LinkedIn z pozice šéfa začnu přitahovat ty správné lidi. Díky zkušenostem a názorům, jaké mám.
- Růst osobní značky
C-level lidé díky tomu zviditelní svou firmu mnohem lidštějším způsobem, než by to dokázala značka jako taková.
- Předehřátí kontaktů pro obchod
Neznamená to, že díky ambasadoringu a psaní postů se mi budou hrnout zakázky, ale když někam přijdu, bude se o mě vědět a to mě jako obchodníkovi pomůže v budování dlouhodobých vztahů a to možná v budoucnu povede k uzavření obchodu.
Myslíš, že ambasadoring přesahuje LinkedIn?
Ano, ambasadoring není jen o LinkedIn, ale i o jiných online platformách jako je YouTube nebo Instagram. To jsou za mě dvě nejvýraznější v této oblasti. Vezměme si příklad třeba šéfa Gym Beam Dalibora Cicmana. To je zářný příklad toho, jak se dělá špičkový ambasadoring v C-level. Dalibor je všude, točí svůj osobní život, ale především vše okolo businessu GB. Vy se prostřednictvím jeho dostáváte například na finále soutěže Podnikatel roku v Monaku a protože jste fanoušek podnikatelských příběhů, získáváte kladný vztah nejen k osobě, ale k celé značce. No a váš další nákup proteinu už nebude v prodejně v nákupáku, ale na GB webu.
Proč by mě měl jako e-commerce manažera nebo majitele e-shopu ambasadoring vůbec zajímat?
To je prosté. Lidi dnes chtějí vidět život jiných lidí. Nezajímá je, že váš produkt je v hranaté nebo barevné krabičce a s tímto byste na sítích daleko nedošli. Více je bude zajímat to, jak a kdo vaše zboží používá. Ukázky konkrétního použití. Brand ambasadoři, se kterými se ztotožňuji. Čili šéf e-shopu může jako ambasador propůjčit svému zboží reálnou tvář a charakter. Tím přitahovat tu správnou cílovku a díky tomu třeba i více prodávat. A když ne přímo produkty, tak třeba posilovat známost své značky v médiích nebo přitahovat ty správné talenty do firmy. Což je kapitola sama o sobě, protože „lidi nejsou“, jak se často říká. Ale lidé někde pracují a třeba změní svůj job díky tomu, jak founder komunikuje vizi své značky.
Kam podle tebe kráčí česká e-commerce?
Toto musím hodnotit jen z pozice uživatele, protože profesně do e-commerce neděláme. Ale osobně si myslím, že je velký tlak na uživatelskou zkušenost a na last mile logistiku. Aby zboží bylo dodáno za hodinu, přinejhorším v den objednávky. Jeden z členů boardu Alzy to vystihl přesně: „Děláme na tom, abyste objednali myšlenkou a my dodali teleportem.“ Osobně také vnímám přeskupování pozic velkých hráčů, obrovskou globalizaci trhu, kdy jako zákazník neřešíte, zda objednáváte z Čech, Číny nebo Německa. A sílí také role marketplaců.
Mohlo by Vás také zajímat


Věrnost zákazníků pod lupou: Proč není tak klíčová, jak si myslíme?


Kam kráčí česká e-commerce podle Honzy Kvasničky

