Kam kráčí česká e-commerce podle Marka Kršky

Jednatel firmy Michalis Katapodis
Michalis Katapodis
4 minuty čtení

Zeptali jsme se Marka Kršky, Product Ownera CZC.cz, na několik otázek, které zajímají snad každého e-shopaře. Nebudeme vás dlouho napínat a jdeme na to!

Na co jsme se ptali?

  • Jaké jsou 3 nejdůležitější  metriky, které má majitel e-shopu sledovat a proč?
  • Co Tě dokáže zvednout ze židle, když nakupuješ na jiných e-shopech než je CZC.cz?
  • Kam podle Tebe kráčí česká e-commerce?

Jaké jsou 3 nejdůležitější  metriky, které má majitel e-shopu sledovat a proč?
Je to docela složitá otázka. V CZC nám každý den chodí z report serveru více než 80 ukazatelů, které monitorují výkon jednotlivých oblastí e-shopů – od základních metrik jako je konverzní poměr a průměrná hodnota objednávky až po výkon prodeje služeb či obrátkovost produktů.
Pro úplný začátek jsou ale nejdůležitější tyto metriky:

  • Konverzní poměr
    Proč je důležitý: Ukazuje, kolik návštěvníků vašeho e-shopu skutečně nakoupí. Vysoký konverzní poměr znamená, že váš obchod dobře funguje a lidé u vás rádi nakupují.
  • Průměrná hodnota objednávky
    Proč je důležitá: Říká, kolik průměrně zákazníci utratí při jedné objednávce. Zvýšením této hodnoty můžete vydělat více peněz bez nutnosti hledat nové zákazníky.
  • Náklady na získání zákazníka
    Proč je důležitý: Ukazuje, kolik stojí přilákat nového zákazníka pomocí reklamy a marketingu.
  • Podíl návštěvnosti placené/neplacené
    • Placená reklama
      Proč je důležitá: Placená reklama, jako jsou PPC (Pay-Per-Click) kampaně, Facebook Ads nebo Google Ads, může rychle přivést návštěvníky na váš e-shop. Sledujte, jak efektivní jsou vaše investice do těchto reklam.
    • Neplacená reklama
      Proč je důležitá: Neplacená reklama, jako je optimalizace pro vyhledávače (SEO), obsahový marketing (blogy, články) a sociální média, přivádí návštěvníky na váš e-shop bez přímých nákladů na reklamu.

Jaké metriky sledovat:

  • Organická návštěvnost: Kolik lidí přichází na váš web z vyhledávačů.
  • Pozice ve vyhledávačích: Na jaké pozici se váš web zobrazuje ve výsledcích vyhledávání.
  • Engagement na sociálních sítích: Kolik lidí reaguje na vaše příspěvky, sdílí je nebo je komentuje.

Sledování obou typů návštěvnosti vám umožní:

  • Porozumět, které kanály jsou nejefektivnější.
  • Optimalizovat kampaně.
  • Zvýšit návratnost investic.

Co Tě dokáže zvednout ze židle, když nakupuješ na jiných e-shopech než je CZC.cz?
Ke každému e-shopu přistupuji jinak, v závislosti na tom, jaké potřeby mám a jak je daný e-shop navržený. Pro mě je klíčové, jak jsou produkty filtrovány a jak jsou organizovány do kategorií. To mi dává náhled na to, zda je web přehledný a snadno použitelný.

Důležitým faktorem je také funkce vyhledávání. Je pro mě důležité, aby vyhledávání na webu fungovalo efektivně a nabízelo relevantní výsledky. Pokud jde o průchod nákupním košíkem, preferuji e-shopy, které umožňují výběr dopravy a platby před vyplněním osobních údajů nebo přihlášením. Taktéž preferuji možnost rychlého placení pomocí služeb jako je Apple Pay nebo Google Pay.

Kam podle Tebe kráčí česká e-commerce? Vidím několik klíčových trendů, které tady jsou a je potřeba se jim neustále věnovat, za mě tedy:

  • Personalizace a zlepšení uživatelské zkušenosti: E-shopy se budou snažit stále lépe poznat a porozumět svým zákazníkům, aby mohly nabízet personalizované produkty a služby.
  • Mobilní nákupy: S rostoucím využíváním chytrých telefonů se očekává další nárůst nákupů prostřednictvím mobilních zařízení. E-shopy budou muset zajistit, aby jejich mobilní aplikace a webové stránky byly optimalizované pro pohodlné a snadné nákupy.
  • Rozšíření nabídky produktů a služeb: E-shopy budou rozšiřovat svou nabídku o nové produkty a služby, včetně digitálních produktů, služeb pro domácnost, nebo speciálních balíčků a slevových akcí.
  • Udržitelnost a ekologie: S rostoucím důrazem na udržitelnost a ochranu životního prostředí, můžeme očekávat, že e-shopy budou více dbát na ekologické aspekty svého provozu, například nabízením ekologických produktů, minimalizací obalů a podporou recyklace.


Přemýšlíte o změně? Kontaktujte nás

jednatelé společnosti

Buďte v obraze

Onlajnov

Onlajnov

Spolupořádáme sérii e-commerce konferencí s názvem Onlajnov. Přinášíme do Ostravy zajímavé řečníky z oblasti e-commerce, marketingu a podnikání a pomáháme tak udržovat i vzdělávat komunitu e-shopařů v našem kraji.
Buďte u toho.
Novinky

Newsletter

První středa v měsíci znamená zkoušku sirén. A taky 3IT newsletter plný novinek a tipů ze světa online podnikání, které pro Vás připravujeme již několik let. Buďte v obraze a sledujte náš e-commerce e-mailový měsíčník.
Kdy: První středy v měsíci (poznáte dle zvuku sirén)
Preferujete raději LinkedIn než e-mail? Odebírejte zpravodaj.
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Zajímají Vás informace pod pokličkou?

Sledujte nás na sociálních sítích
Dočetli jste se až sem a nenašli jste co potřebujete?
3IT úspěšný e-shop s.r.o
Nad Porubkou 2353, Ostrava-Poruba, +420 602 449 719
© 2025 3IT úspěšný e-shop s.r.o
Všechna práva vyhrazena.