Rád bych se s vámi podělil o naše zkušenosti a tipy pro řešení transakčních e-mailů. V dnešní době je možností více a určitě netvrdíme, že Mandrill je jediná a jediná správná varianta. My se pro ni rozhodli již v roce 2016. Jaká byla naše cesta k Mandrillu, jak Mandrill funguje a proč s ním pracujeme?
Cesta k Mandrillu
Při vlastním řešení, ať už formou textových e-mailů, nebo připravenou nakódovanou šablonou na e-shopu, jsme se potýkali s problémy při odesílání většího počtu e-mailů najednou (vytvořená fronta pro postupné rozesílání e-mailů) a také s responzivitou či správným zobrazením v různých typech poštovních klientů (např. problémy se zobrazením v Outlooku).
Implementaci Mandrillu jsme u prvního e-shopu připravili v roce 2016 a spousta problémů, se kterými jsme se předtím potýkali, se převodem e-mailů do Mandrillu vyřešila. Proto u projektů, které chtějí mít pěkné transakční e-maily, tuto službu doporučujeme.
Mandrill vs. Mailchimp – jaký je rozdíl?
Mandrill – platforma pro transakční e-maily od Mailchimpu. Tento nástroj lze snadno napojit na odesílání transakčních e-mailů např. z e-shopu. Každý e-mail má pak šablonu v Mandrillu, kterou lze buď vložit formou zdrojového kódu, nebo použít připravenou šablonu v Mailchimpu.
Mailchimp – nástroj pro tvorbu a rozesílání newsletterů. Mailchimp pomáhá snadno připravit návrh šablony pro newsletter, kterou lze pomocí drag&drop nástrojů připravit bez znalosti HTML či CSS.
Přihlášení do Mandrillu
Mandrill samotný nemá vlastní registraci. Přihlášení do Mandrillu probíhá tak, že je potřeba se nejdříve přihlásit na Mailchimp a poté se přepnout do Mandrillu.
Prostředí Mandrillu
Na úvodní stránce je zobrazen celkový přehled účtu – reputace účtu, doručitelnost e-mailu či počet odeslaných e-mailů v měsíci.
Reporty
V menu Reporty je zobrazeno demografické zastoupení odeslaných e-mailů, rozdělení dle operačního systému nebo dle e-mailového klienta.
Outbound – odchozí e-maily
Tato obrazovka obsahuje přehled odeslaných e-mailů, informaci o doručenosti a např. také možnost zobrazení obsahu každého e-mailu.
V záložce Templates je seznam šablon e-mailů, kde si pro každý typ transakčního e-mailu můžeme připravit vlastní šablonu (např. pro registraci, novou objednávku, vyřízenou objednávku…).
Nastavení
Také je potřeba dle návodu správně nastavit SPF, DKIM a ověřit vlastnictví domény. Údaje pro nastavení i ověření správného nastavení jsou k dispozici v přehledné tabulce:
Implementace Mandrillu – API
Pro implementaci Mandrillu je k dispozici oficiální dokumentace s popisem potřebných funkcí, které naleznete zde.
Je potřeba si implementovat knihovnu Mandrillu a pak relativně snadným způsobem lze e-mail odeslat. Funkci předáme údaje o šabloně (klíč šablony), předmět a asociativní pole hodnot obsahující konkrétní údaje, kterými potřebujeme nahradit proměnné v šabloně Mandrillu.
Není to zdarma – Pricing model
Pro správné fungování Mandrillu je potřeba mít u Mailchimpu účet a ještě tarif na Mandrill, odkaz na ceník je zde. Cena se určuje podle počtu odeslaných e-mailů měsíčně, např. odeslaných 20 tisíc e-mailů stojí 20 dolarů.
Hlavní výhody Mandrillu
Hlavní výhodou je snadná implementace na e-shop a široké možnosti úpravy šablony v Mandrillu. Z e-shopu se pouze zašle požadavek pro zaslání e-mailu + proměnné a o ostatní se postará Mandrill.
Další výhody:
- doručitelnost e-mailů,
- multijazyčnost – snadno připravíme novou šablonu pro novou jazykovou verzi,
- možná editace šablony bez zásahu do e-shopu,
- metriky pro odeslané transakční e-maily,
- náhledy pro připravené šablony včetně mobilní verze.
S pozdravem
Bc. Petr Fussek
jednatel společnosti
Mohlo by Vás také zajímat


Boj mezi softwarovými giganty na poli AI se zostřuje


Strojové překladače využívající umělou inteligenci

