Na co si dát pozor při výběru dodavatele e-shopového řešení na míru (1.díl)

Projektová manažerka Nikola Jakoubková
Nikola Jakoubková
4 minuty čtení

Cena až na prvním místě?

Mnoho investorů se při rozhodování o tom, které e-shopové řešení zvolit, soustředí především na cenu. To je pochopitelné, ale není to vždy nejlepší strategie. Když už nás ale zajímá hlavně cena, pojďme se alespoň podívat, jak cenovou nabídku správně posoudit a na základě jakých faktorů se rozhodovat.

Fixní cena na dodané řešení nebo rámcový odhad?

Zamyslete se nad cenovou nabídkou vašeho dodavatele a ptejte se na podmínky, za jakých cenová nabídka platí.

Pokud vám dodavatel nacení e-shop za absolutní částku, buďte velmi obezřetní. 

  • Je nezbytné požadovat detailní specifikaci včetně jednotlivých komponent a jejich zahrnutí do cenové nabídky. Měli byste mít jasno v tom, jaké práce jsou obsaženy v této sumě a jaké služby můžete očekávat. Detailní specifikace je klíčem k zabránění nepříjemných překvapení v průběhu realizace projektu.
  • Ptejte se, jak bude dodavatel postupovat v případě, kdy budou třeba v průběhu procesu změny v jednotlivých komponentách.
  • Co je vlastně SKUTEČNÝM obsahem dodaných prací za tuto sumu?

Kdybych to převedla na nabídku rodinného domu – mám v té ceně i všechna okna a dveře nebo jen hrubou stavbu? Počítá se s tím, že okna v přízemí budou mít trojskla? Počítá nabídka s velkoformátovými dlaždicemi v koupelně? Apod.

Pokud zvažujete kývnout na nabídku, která je naceněna v absolutní hodnotě, dejte si obzvlášť velký pozor na to, aby již v době nacenění byl projekt velmi detailně popsán a věděli jste, co je obsahem nabídky. Jinak byste si taky mohli myslet, že kupujete Kodiaq a přitom vám po roce prací přivezou Felicii. Pak se budete jen velmi těžko domáhat toho, že mělo celé řešení vypadat jinak nebo se vám celý projekt následnými úpravami dost nepříjemně prodraží.

Pokud vám dodavatel nacení e-shop v odhadech pracnosti, je to dle našeho názoru mnohem transparentnější a férovější metoda. Takto pracujeme s nabídkami i u nás v 3IT.

  • Dejte si ovšem i zde pozor, na základě jakých informací nacenění probíhalo. My v 3IT, pokud naceňujeme novou nabídku, chceme již v té době znát velmi dobře celý projekt a jeho potřeby. Pro prvotní stanovení ceny žádáme od investora vyplnění rozsáhlého dokumentu obsahujícího informace o jeho potřebách jak z technologického, tak z obchodního hlediska. Často společně s investorem detailně tento dokument procházíme. Teprve na základě těchto informací jsme schopni s jistotou vytvořit hrubý odhad rozsahu práce a nákladů.
  • Finální odhady pracnosti ale dodáváme až po předimplementační fázi, kterou klient může dodat již připravenou nebo ji může zpracovat s námi. Teprve poté si totiž můžete být jistí, že mluví obě strany o stejné funkci, o stejných potřebách pro zákazníky daného e-shopu i pro jeho obsluhu.
  • Ptejte se na hodinovou sazbu! Nemyslíme tím, abyste si zjistili jen to, jakou hodinovou sazbu v danou chvíli má dodavatel ve svém sazebníku. Ptejte se, zda vám po dobu implementace (do spuštění) bude dodavatel stejnou sazbu i držet. Jinak by se vám mohlo stát, že po pár měsících dodavatel změní ceníky a budete nemile překvapeni.
  • Ptejte se na systém fakturace odvedené práce a odevzdávání hotových částí projektu. My máme nejlepší zkušenosti s agilní metodikou vývoje. Ptejte se, zda vám budou práce fakturovány postupně dle odpracovaných hodin. Ptejte se, jak budete informováni o tom, jak se v průběhu vývoje daří držet odhadů. A nezapomeňte se zeptat, jak vy sami budete moci v průběhu vývoje ovlivnit priority dílčích úkolů a jejich změny.

Spuštěním e-shopu investice nekončí!

V neposlední řadě se nezapomeňte zeptat na další poplatky, které vás budou provázet po celou dobu vaší spolupráce s novým dodavatelem:

  • Platí se nějaké licence za uživatele nebo za užívání e-shopu?
  • Jaká je výše podpory po spuštění projektu, jaké jsou její podmínky a co za ni dostanete?
  • Jsou další poplatky za služby, které byste měli znát?

Investice do nového e-shopu je velké rozhodnutí. Cena projektu je samozřejmě při posuzování nabídek velmi důležitá, ale neměla by být jediným rozhodujícím faktorem. Proto se v příštím v díle společně podíváme na další důležité faktory, které byste při posuzování nabídek neměli opomenout.

Přemýšlíte o změně? Kontaktujte nás

jednatelé společnosti

Buďte v obraze

Onlajnov

Onlajnov

Spolupořádáme sérii e-commerce konferencí s názvem Onlajnov. Přinášíme do Ostravy zajímavé řečníky z oblasti e-commerce, marketingu a podnikání a pomáháme tak udržovat i vzdělávat komunitu e-shopařů v našem kraji.
Buďte u toho.
Novinky

Newsletter

První středa v měsíci znamená zkoušku sirén. A taky 3IT newsletter plný novinek a tipů ze světa online podnikání, které pro Vás připravujeme již několik let. Buďte v obraze a sledujte náš e-commerce e-mailový měsíčník.
Kdy: První středy v měsíci (poznáte dle zvuku sirén)
Preferujete raději LinkedIn než e-mail? Odebírejte zpravodaj.
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Zajímají Vás informace pod pokličkou?

Sledujte nás na sociálních sítích
Dočetli jste se až sem a nenašli jste co potřebujete?
3IT úspěšný e-shop s.r.o
Nad Porubkou 2353, Ostrava-Poruba, +420 602 449 719
© 2024 3IT úspěšný e-shop s.r.o
Všechna práva vyhrazena.