Okurková sezóna: 8 tipů, jak ji obrátit v pozitivum a plně využít

Projektová manažerka Nikola Jakoubková
Nikola Jakoubková
4 minuty čtení

Známe to všichni, objednávky stagnují, telefony nezvoní a my máme tendenci hypnotizovat objednávkový systém tak silným dojmem, že tam díky tomu objednávky začnou skákat samy. Pokud máte pravidelně v roce krátkou okurkovou sezónu, která vás nepoloží, přestaňte s ní bojovat a raději ji využijte k přípravě na velkou sezónu, která vás čeká (třeba Vánoce, které pro mnoho e-shopů začínají už v druhé polovině září). Přinášíme vám několik tipů, na co manažeři/majitelé e-shopů často zapomínají a na co se můžete v době stagnace zaměřit.

1. Udělejte si pořádek ve skladu

Pokud budete chtít navštívit pracovníky skladu a povídat si s nimi o tom, co by změnili, v době, kdy neví, kam dřív skočit, nejspíš vám vrazí do ruky rovnou krabici a lepicí pásku. V takových chvílích vás uvidí rádi, jen když chcete pomoci s expedicí. 

Ve chvíli, kdy není objednávek tolik, je ideální čas pro zamyšlení se nad organizací skladu. Promluvte si s týmem při expedici a přípravě objednávek. Zeptejte se jich, co je při vychystání zboží nejvíce zdržuje. Jestli jsou obalové materiály a výplně vhodně zvolené. Od lidí, kteří s tím pracují denně, můžete získat velmi cenné informace. Ty vám pomohou k přípravě na další top období. I díky tomu můžete stihnout odbavit ještě více objednávek. Zjistěte, zda jsou časy příjezdu jednotlivých dopravců vyhovující. (Kdyby přijeli o hodinu později, neodbavili bychom za den více objednávek?)

2. Zkontrolujte si firemní procesy, manuály a směrnice

Za poslední rok se mohlo stát ve firmě spoustu změn, díky kterým jsou manuály již zastaralé. Pro ten shon můžeme na aktualizace procesů velmi rychle zapomenout. ZASTAVTE SE, ZAMYSLETE SE. Projděte si každý proces krok po kroku a aktualizujte vše, co se dá. Zamyslete se nad tím, kde všude se udály za poslední dobu změny. Jinak další rok budete například školit každého příchozího zaměstnance manuály, které jsou neaktuální. Tím si ubíráte i na efektivitě stálých zaměstnanců, kteří se budou muset nováčkovi o to více věnovat.

  • Nové nástroje pro zefektivnění práce na jednotlivých odděleních?
  • Nové postupy, ke kterým jste se dopracovali v rámci řešení operativy? Vše zapsat, zaevidovat, mít černé na bílém.
  • Sepsat si, z čeho jsme se v poslední top sezoně poučili a naopak čeho se příště musíme vyvarovat.

3. Projděte si krok po kroku váš e-shop jako zákazník

V záplavě vší operativy a pod tlakem musí někdy management doufat, že zkrátka e-shop běží jak má. Pokud na to jindy nemáte čas, je teď ideální chvíle. Proklikejte si celý e-shop od homepage až po obchodní podmínky. Je dost pravděpodobné, že narazíte na chyby, kterých jste si dříve nevšimli. Dojde vám, že co je samozřejmostí pro vás, může vlastně zákazníka mást. Naleznete spoustu prostoru pro zlepšení, tvorbu nových funkcí apod.

  • Je struktura webu opravdu logicky uspořádaná?
  • Dozvím se všechny informace přesně ve chvíli, kdy je potřebuji?
  • Obsahuje popis produktu všechny důležité informace?

4. Vylepšujte, inovujte

Zamyslete se nad strukturou a nabídkou vašich produktů. Jak by se daly lépe prezentovat, jak je vylepšit a podpořit prodej.

Navíc je toto období ideální pro větší zásahy a implementaci náročnějších prvků ve vašem e-shopu. Testujte a vyvíjejte nové funkce na e-shopu.

5. Vyhodnocení nejčastějších dotazů ze zákaznické podpory:

  • S čím mají zákazníci nejčastěji problém?
  • Jaké informace jim na webu chybí nebo je nemohou dohledat?
  • Z toho pravidelně doplňovat FAQ a na základě těchto podnětů upravovat informace na e-shopu.

6. Je ten správný čas na teambuilding :-)

Věnujte se svým kolegům a využijte jejich volnější chvíle pro to, abyste s nimi strávili příjemný čas při různých aktivitách nebo neformálním setkání. V dobrém se vám to vrátí - až bude třeba chodit do práce přesčas a přijde ten správný frmol (třeba o Vánocích).

7. Vzdělávejte se

Dnešní doba internetová nám dává obrovský prostor pro vzdělávání sebe sama i z domu nebo z kanceláře. Projděte si současné trendy v e-commerce, podcasty, blogy, záznamy z přednášek, na které jste si nemohli udělat čas v průběhu roku.

8. A v neposlední řadě: ODPOČIŇTE SI!

Vyrazte na dovolenou nebo prodloužený víkend. Načerpejte síly na další rušné období.

Přemýšlíte o změně? Kontaktujte nás

jednatelé společnosti

Buďte v obraze

IM Sraz

IM Sraz

Máme rádi středy, proto poslední středu v měsíci pořádáme pravidelné setkání s přednáškou s tématy točící se kolem e-commerce, podnikání na internetu a marketingu.
Příští IM sraz bude 1. října 2020
na téma Strategie v online od Honzy Kvasničky
Novinky

Newsletter

První středa v měsíci znamená zkoušku sirén. A taky 3IT newsletter plný novinek a tipů ze světa online podnikání, které pro Vás připravujeme již několik let. Buďte v obraze a sledujte náš e-commerce e-mailový měsíčník.
Kdy: První středy v měsíci
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Zajímají Vás informace pod pokličkou?

Sledujte nás na sociálních sítích
Dočetli jste se až sem a nenašli jste co potřebujete?
3IT úspěšný e-shop s.r.o
Studentská 17, Ostrava-Poruba, +420 602 449 719
© 2020 3IT úspěšný e-shop s.r.o
Všechna práva vyhrazena.