První květnový čtvrtek jsme s kolegy z Placement.cz uspořádali historicky první setkání pod hlavičkou Onlajnov. Oč jde?
Dříve známý IMsraz jsme oblékli do nového kabátu. Sice ubereme na frekvenci, ale přidáme na kvalitě. Původní myšlenku pravidelného setkávání nadšenců z oblasti marketingu a eCommerce jsme rozšířili a nyní se budeme několikrát do roka scházet při odborných přednáškách na dané téma, panelovou diskuzí, která zodpoví dotazy návštěvníků a neméně důležitým networkingem.
Pokaždé na jiné téma, s novými hosty. Onlajnov má být neotřelou edukativní akcí pro e-shopaře, marketéry, manažery i studenty. Hlavní slovo dostanou řečníci s bohatou praxí, kteří rádi předají své know-how.
AFTERMOVIE
Načerpejte atmosféru 1. Onlajnova v oficiálním Aftermovie.
1. Onlajnov – Zákaznická péče v praxi
První setkání jsme věnovali tématu Zákaznická péče v praxi a v kinobaru Etáž v Dolní oblasti Vítkovic jsme přivítali odborníky s bohatými zkušenostmi v této oblasti.
První přednášku si vzali pod křídla bratři Vaněčkovi. Tomáš a Marek, oba sportovci tělem i duší, chtěli trénovat se švihadlem, ale nenašli to pravé. Tak si ho vyrobili. Před 6 lety rozjeli svůj e-shop a o své zákazníky pečují prvotřídně. V loňském roce jich obsloužili přes 10 tisíc a těší se velké přízni svých fanoušků na sociálních sítích.
Na čem si kluci ze Švihej.cz zakládají?
Nákupem na e-shopu to u nich nekončí, ale právě naopak. Tvoří komunitu šviháků a švihand, kteří se navzájem podporují, inspirují, spolupracují. Sdílí s nimi manuály, videa a řádnou dávku motivace. Nechávají své zákazníky rozhodovat o finální podobě produktů, ptají se na jejich názor, interagují na sítích a v neposlední řadě se nebojí přiznat chybu.
“Komunikujeme tak, jako bychom my sami byli na druhé straně a jaký servis bychom chtěli dostávat my,” shodují se.
Po Švihej.cz dostal slovo snad nejpovolanější odborník na téma zákaznické péče – Mário Roženský, který je zakladatelem aplikace SupportBox, už několik let učí, jak na špičkovou péči o zákazníky, má vlastní online kurz, pořádá školení pro firmy a je autorem knihy Jak na skvělou zákaznickou péči.
Jak zní jeho rady?
“Je potřeba myslet na to, že jako zákaznická péče se počítá veškerá komunikace směrem k zákazníkům, nejen jejich dotazy na podporu. Firma musí vystupovat jednotně ve všech aspektech,” říká Mário.
V oblasti zákaznické péče se pohybuje dlouhá léta a nezastírá, že jde rovněž o prostředí dynamické – mění se technika, marketingové postupy, zákazníci, prostě vše. Přesto jsou však konkrétní kroky, kterých je potřeba se držet.
Jak už jsme zmínili výše, firma musí vystupovat jednotně na všech platformách, kde je zákazník osloví. Je potřeba o něm mít všechny informace – o stavu jeho objednávky, historii nákupů, zkušenostech a také mít pohromadě veškerou komunikaci. Právě komunikace a její rychlost je gró pro skvělou zákaznickou péči – být dostupný a rychle reagovat a když je to vhodné nebát se využít i možnost aktivního prodeje.
Dalším, kdo přijal pozvání k účasti na prvním Onlajnovu je profesionál – Nick Ollender z D-Sport, který provozuje se svým otcem. Ze snu vybudovat vlastní e-shop se stal úspěšný projekt prodávající streatwear a sport světových značek, který se rozrostl do několika zemí i díky tomu, že se zaměřují na bezkonkurenční zákaznickou péči.
Právě v panelové diskuzi se dostalo na otázky účastníků a rozebraly se konkrétní případy z praxe, na co již s individuálními dotazy navázala networkingová část.
Za pořadatelský tým chceme ještě jednou všem poděkovat – našim skvělým řečníkům a účastníkům a budeme se na všechny těšit zase příště.
Další termíny a témata budeme zveřejňovat na:
webu: https://www.onlajnov.cz
FB: https://www.facebook.com/onlajnov
IG: https://www.instagram.com/onlajnov.cz/
Tak nás sledujte, ať o nic nepřijdete.