Sdílení zkušeností a opatření našich klientů | COVID-19

Jednatel firmy Michalis Katapodis
Michalis Katapodis
7 minut čtení

Aktuální situace

Zeptali jsme se našich klientů, jak je ovlivňuje současná situace. Chceme tak pomoci se sdílením informací a inspirací, jak reagovat a postavit se situaci čelem.

Níže naleznete dané otázky a anonymizované odpovědi. V 3IT situaci bedlivě sledujeme a podnikáme proaktivní kroky pro naši společnou lepší budoucnost. 

Současný stav osobně vnímám jako obrovskou příležitost. Život ani podnikání už nikdy nebudou takové jako doposud. A my všichni máme štěstí, že fungujeme v oborech, které nejsou tak kritické jako ubytovací služby či cestovní ruch. Využijme toho společně. Z krize vždy jako vítěz vychází ten, kdo se umí adaptovat, využít situace, kdo umí inovovat a hlavně neustrne ve strachu. 

Uvědomme si, že dobře udělaná rozhodnutí v dnešní době budou mít zásadní vliv na Vaši budoucnost. A budoucnost stejně jako dnešní dny, bude z velké části on-line. Z krize vyjdou jako vítězové ti, kteří mají nyní “keš” a chytře ho investují. A také hráči, kteří pochopí situaci a “on-line převrat”. Transformace z polokamenných e-shopových firem do firem technologických je neodvratná. On-line je aktuálně jediným hybatelem retailu (mimo výjimky), již to není doplňkový kanál. A bude tomu tak i po odeznění krize. 

Proto cítíme nesmírnou zodpovědnost na našich bedrech, být Vám v podnikání partnerem, technologickým průvodcem a rádcem. 

Sdílené odpovědi klientů 3IT.cz

1. Využili jste speciálně nějaké současné funkce nebo vymysleli nové kvůli současné pandemii?

Mnoho z Vás využilo k důležitým oznámením “Informační lištu v hlavičce e-shopu”, jiní k informování používají banner na úvodní stránce. Obsah všech sdělení je podobný. “Doručujeme bez omezení, jsme tu pro Vás online.”

Tento obrázek nemá žádný popisek

V rámci dopravy řešíte:

  • Denně sledujete situaci v rámci možnosti dobírek u jednotlivých přepravců
  • Mnoho z Vás si nastavila delší prodlevy dodání do výpočtů přesného data dodání.  
  • Ceny dopravy většina klientů zachovává beze změn.
  • Zásadně však upravujete limit dopravy zdarma. Rekordmany jsou dva e-shopy, které z limitu 4 a 3.000 Kč snížilidopravu zdarma od 500 Kč
  • Někteří přemýšlí o vyšším pojištění zásilek (volbou zákazníka za příplatek v košíku), protože dopravci jsou na hraně a chovají se k zásilkám škaredě.
  • Většina má své kamenné pobočky uzavřeny i jako odběrová místa. Jeden klient může na pobočce prodávat, protože jeho sortiment je považován za stavební materiál, má otevřeno pouze pro ičaře. Odběr zboží umožňuje pouze po předchozí online objednávce a platbě online, převodem nebo kartou na místě.

Největší perličkou je klient, který díky dobré lokaci skladu u hranic s PL vozí zboží na hranice a předává jej tam PL přepravcům. Předávání zboží přes hranice probíhá za doprovodu Armády a Policie ČR :)

2. Reagovali jste aktuálně nějakými činy na současnou situaci?

Někdo na svůj e-shop napsal článek v rámci aktualit / novinek či blogu o současné situaci, aby byli zákazníci v obraze. Jiní pouze upravili stránku kontaktů, kde u prodejny napsali “ZAVŘENO”.

Jednomu z našich klientů se povedlo dostat se do hlavních zpráv TV Nova. A to díky možnosti výroby roušek ze sáčků do vysavače. Jeho článek absolutně zlámal všechny jeho rekordy v návštěvnosti i objednávkách. Ty mu v den publikace vyrostly o 700 %. https://www.provysavace.cz/sijeme-si-rousku-ze-sacku-do-vysavace-x31527

Tento obrázek nemá žádný popisek

Marketing

Investice či pozastavení marketingových investic se odvíjí od prodávaného sortimentu. Bohužel nejhůře na tom jsou nyní věci zbytné, šperky, hodinky, drahé značkové zboží a obecně celý fashion, kromě kojeneckého oblečení. Klienti z ostatních oborů našeho portfolia rostou.

Jeden klient zavedl práci ve skladu na směny: “Rozdělili jsme firmu na 2 týmy tak, aby se týmy spolu nesetkaly a v případě, že by se potvrdila nákaza u jednoho z týmů, tak může fungovat druhý tým.”

3. Je něco s čím bychom vám v rámci sprintů mohli pomoci?

“Zajistit servery, aby nedošlo k výpadku v případě nárůstu.”

“Pokud budete fungovat jako předtím, tedy reagovat svižně bez zbytečného čekání z naší strany, tak je to v pohodě.”

Děkujeme :)

4. Chcete se s námi podělit o váš pohled na současnou situaci a její vliv na váš byznys v následujících měsících?

Nejzajímavější odpovědi klientů shrnují následující výroky:

Situace není lehká pro nikoho, ani pro firmy, kterým to padá, ani pro ty, kterým to roste. Aktuálně máme více práce, a to skoro celá firma pracuje z domova, kromě logistické části. Opatření, která mám, jsou hlavně na úrovni logistiky a dodávek zboží. Reagujeme operativně dle situace.

“I přes neskutečný nárůst poptávky víme, že budou ztráty (zaměstnanci na ošetrovném atp.). Jsem optimista, do Velikonoc bude klid a situace se začne uvolňovat.”

“To, co nastane nebo kam se situace vyvine, ví jen hrstka těch nahoře a pár šťastlivců, kterým se povede svést na dobré vlně a nebo na neštěstí parazitovat.”

“Kolegové doma dohánějí resty sortimentu – přidávají nové produkty, shání fotky, ladí generátor popisů.”

“Už nyní je dolar velice vysoko a ceny přeprav z Číny a jiných zemí jsou extrémně drahé, už nyní jsem upravoval ceny u výrobků našeho Tureckého dodavatele, kdy ceníky byly počítány dolar za 23 a měnil jsem za 25,70 a doprava, které stála vždy 2.000 USD nyní stojí 5.800 USD.”

“Cena všeho půjde pomalu nahoru. Já v rámci našich produktů tím, že máme dobré finanční rezervy, skupuji za stávající ceny z ostatních evropských zemí to, co mají.”

“Jak se říká, nejhorší je smrt z vyděšení a já řeším věci až nastanou a nestresuju se nějak dopředu.”

Pro náš obor je daleko horší než coronavirus ten bruselský virus.

Jak vidí situaci ostatní?

Osobně vám doporučuji poslechnout nebo shlédnout si poslední rozhovory na MladyPodnikatel.cz, kde Jirka Rostecký zpovídá e-shopaře z různých odvětví a řeší s nimi aktuální situaci. Mj. na tomto serveru naleznete i rozhovory s odborníky na Branding či financování firem v krizovém období. 

Sledujte: https://mladypodnikatel.cz/?s=KORONAVIR

Moc dobře situaci také popsal v rozhovoru ekonom Tomáš SedláčekSedláček: Jde o kejhák. Padneme hluboko, ale přežijeme to. Jako planeta máme kliku

Michal Kubíček (mj. přednášející na jednom z našich IM srazů) poskytl neomezený přístup zdarma pro svou know-how databázi pro e-shopaře na doméně: https://www.eshopar.cz/.

Mário Roženský (Nedávno jste jej mohli také vidět na našem IM srazu) nabízí všechna videa z konferencí Support Day také zdarma - stačí zadat email na: https://supportday.cz/darek/

A jako poslední tip bych si dovolil vložit tip na článek z emailingu UX specialisty Ondřeje Ilinčeva https://www.ilincev.com/jak-prezit-a-vydelat-na-krizi

Data o české e-commerce ovlivněné COVID-19 najdete na specializovaném webu: https://www.linkedin.com/redir/general-malware-page?url=https%3A%2F%2Fecomcovid19%2ecz%2F

--------

Extrémně se mi líbí angažovanost všech našich kolegů, klientů, proaktivní řešení a opatření vytvořená v řádu jednotek dnů jsou fascinující. V rámci budoucnosti našich on-line businessů však přemýšlejme dál. Jak bude vypadat on-line za 1, 2, 3 měsíce? V tu dobu bude snad klid a dojde k rozvolnění situace. Jak bude vypadat v této době Vaše firma, v čem se změní, v čem bude lepší? To jsou otázky, se kterými se musíme společně zabývat.

Věřím, že nás všechny tato situace ještě více stmelí. Jsme rádi, že máme tak skvělé klienty, jako jste Vy. Společně to zvládneme! Buďme zdraví!

Buďte úspěšní a viru zmar!

Michalis Katapodis | 3IT.cz

Přemýšlíte o změně? Kontaktujte nás

jednatelé společnosti jednatelé společnosti

Buďte v obraze

IM Sraz

IM Sraz

Máme rádi středy, proto poslední středu v měsíci pořádáme pravidelné setkání s přednáškou s tématy točící se kolem e-commerce, podnikání na internetu a marketingu.
Příští IM sraz bude 25. března 2020  Zatím zrušeno
na téma Strategie v online od Honzy Kvasničky
Novinky

Newsletter

První středa v měsíci znamená zkoušku sirén. A taky 3IT newsletter plný novinek a tipů ze světa online podnikání, které pro Vás připravujeme již několik let. Buďte v obraze a sledujte náš e-commerce e-mailový měsíčník.
Kdy: První středy v měsíci
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Zajímají Vás informace pod pokličkou?

Sledujte nás na sociálních sítích
Dočetli jste se až sem a nenašli jste co potřebujete?
3it úspěšný e-shop s.r.o
Studentská 17, Ostrava-Poruba, +420 602 449 719
© 2020 3it úspěšný e-shop s.r.o
Všechna práva vyhrazena.