Srovnání LabelPrinter a Balíkobot

Jednatel Petr Fussek
Petr Fussek
6 minut čtení

Dnes vám představíme dvě chytré technologie, které pomáhají zrychlit expediční procesy v objednávkách. Umožňují tisk štítků z vašeho systému, zjednodušují proces expedice zásilek, šetří vaše náklady a usnadňují administraci. Jedná se o LabelPrinter a Balíkobot. 

Oba tyto můstky na dopravce usnadňují a zrychlují přenos údajů z e-shopu (nebo ERP systému) pro tisk štítků u dopravců. Díky těmto systémům odpadá nutnost exportů, importů či přihlašování do různých systémů a následné hledání balíků k etiketám. Přenos údajů probíhá na pozadí, a to vždy po konkrétní akci (např. změna stavu objednávky na Vyřízenou) nebo hromadné operaci pro přenos údajů (např. všechny objednávky ze stavu Expedice).

Nedá se říci, který z nich je lepší, naši klienti používají zhruba ve stejném zastoupení oba z nich. Výběr systému volíme na základě potřeb klienta a jeho procesu vyřízení a expedice objednávky na skladě.

Balíkobot

Balíkobot je z výše uvedených služeb rozšířenější. Poprvé jsme tuto službu integrovali do e-shopu v roce 2016. Tuto službu máme přímo propojenou s administrací e-shopu, z detailu objednávky lze rovnou připravit i vytisknout štítek pro dopravce, pro tisk štítku tedy není potřeba jiná aplikace. Štítky se připravují jednotlivě pro konkrétní objednávku, kde se jednoduše klikne na odkaz Vytvořit balík. Ten se hned připraví a je možné rovnou vytisknout štítek. Před svozem balíku se pak připravené štítky pro dopravce uzavřou do objednávky svozu, která je rovněž souhrnně k dispozici v administraci formou souboru PDF.

Pro integraci do e-shopu je k dispozici přehledný popis v API dokumentaci. Kromě propojení s API bylo potřeba v administraci připravit nové obrazovky a ovládací prvky. Jednalo se především o Otevřené balíky, možnost uzavření objednávky a seznam Zpracovaných objednávek, u kterých je PDF se všemi štítky a také souhrnný přehled štítků pro svoz dopravcem.

Vyjádření klienta Manu JTC s.r.o.: “Služba Balíkobot je významná úspora času pro proces balení zásilek a zároveň nám umožnila proces nastavit tak, že je méně chybový a přehlednější než v minulosti, kdy Vám vyjelo 100 štítků a vy jste museli hledat, kam patří. Takovým naším malým cílem je se dostat na API hlavně zahraničních dopravců napřímo, protože to nyní Balíkobot nenabízí. Zatím se to moc nedaří, ale věřím, že do pár let cíle dosáhneme.”

LabelPrinter

Tuto službu jsme poprvé integrovali do e-shopu klienta v roce 2019. Důvodem byly nižší náklady na provoz, hlavně cena za jeden balík. Tento systém také více vyhovoval procesům ve skladě a nabízely se další možnosti propojení s Pohodou, se kterou se umí systém propojit. 

Aplikace LabelPrinter poskytuje RESTful API rozhraní pro napojení e-shopu (či jiné aplikace) a jeho popis je k dispozici v LabelPrinter API. Přes toto API e-shop se systémem komunikuje, takže je možné zaslat údaje potřebné pro tisk štítku, případně si zpátky na e-shop načíst číslo štítku. Podporují tisk na A4 (a čekání na obsazenost celé stránky), ale i na termo tiskárny. Kromě přímého napojení na e-shop je připraveno také pro Pohodu, Helios, K2, WinDuo aj., případně se dá individuálně doladit. 

Víte o tom, že již 5 let pravidelně vždy první středu v měsíci posíláme výběr těch nejdůležitějších informací z e‑commerce scény?

Samotný tisk štítků pak probíhá přes aplikaci LabelPrinter, která je k dispozici na počítači ve skladu, pro jednotlivé objednávky si skladník dohledá a vytiskne potřebný štítek pro dopravce. Štítky samotné na e-shopu nejsou potřeba, uzavření svozu probíhá také v aplikaci LabelPrinter. Aktuálně máme pro tento systém připravený hromadný export údajů pro štítky.

Tomáš Krýdl, majitel e-shopu ProVysavače.cz, o tomto softwaru říká: “Do LP jsem šel z důvodu potřeby urychlit expedici bez nutnosti přijímat nové lidi. Pro LP hovořila velmi nízka cena implementace s tím, že všechny dopravy máme v ceně a nemusí se po jedné dokupovat. Provozní náklady jsou minimální, funkčnost výborná. Ušetřili jsme hromadu času při komunikaci s rozhraními jednotlivých dopravců. Výborná je i podpora produktu.”

Helena Hůrková, majitelka e-shopu Věcičky.cz, podotýká: “V některém z vašich newsletterů bylo doporučení právě na LP, a protože jsme zrovna byli ve fázi, kdy už jsme opravdu potřebovali přejít z manuálního zadávání dat o zásilkách na automatizaci, nebylo nad čím přemýšlet. Věřila jsem vašemu doporučení, že to bude řešení funkční a snadné, jako přidanou hodnotu jsem viděla vzájemnou spolupráci vašich firem, což pro mě znamená méně práce s předáváním informací od jednoho programátora k druhému (na to nemám talent). A byl to dobrý krok, samozřejmě nám to velmi urychlilo práci, protože jsme přecházeli na automatizaci při vyšším počtu zásilek, než asi bývá obvyklé. LP funguje spolehlivě, stejně tak jeho zákaznická podpora, takže po odladění nějakých počátečních komplikací vše běží tak, jak má.”

U obou systémů je také potřeba s klientem (provozovatelem e-shopu) navrhnout a připravit zapojení systému pro tisk štítků do procesu vyřízení objednávky – zapojení exportu údajů pro štítky do tohoto procesu. Příklad návrhu procesu našeho klienta:

Stručné porovnání obou aplikací:

 BalíkobotLabelPrinter
Množství klientůvíceméně
Počet integrovaných systémůvíceméně
Cena za zásilkudražšílevnější
Cena integrace u 3IT5 hodin (máme modul)od 10 hodin (nemáme v jádře)
Cena přidání nového dopravcevíceméně (zdarma)
Vlastní hardware pro provoz aplikaceneano
Dokumentace k APIanoano
První integrace do Optimus20162019

Z výše uvedeného vyplývá, že ať už se rozhodnete pro kteroukoliv službu, nešlápnete vedle. Záleží na potřebách vašeho businessu – můžete se rozhodnout pro dražší technologii, která je integrována do více jak 100 nejpoužívanějších systémů; anebo pro levnější software, který má minimální náklady a jednoduché použití. Ať tak či tak, zvýšíte firmě produktivitu, snížíte náklady, ušetříte čas i peníze. 

Přemýšlíte o změně? Kontaktujte nás

jednatelé společnosti

Buďte v obraze

IM Sraz

IM Sraz

Máme rádi středy, proto poslední středu v měsíci pořádáme pravidelné setkání s přednáškou s tématy točící se kolem e-commerce, podnikání na internetu a marketingu.
Novinky

Newsletter

První středa v měsíci znamená zkoušku sirén. A taky 3IT newsletter plný novinek a tipů ze světa online podnikání, které pro Vás připravujeme již několik let. Buďte v obraze a sledujte náš e-commerce e-mailový měsíčník.
Kdy: První středy v měsíci
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Zajímají Vás informace pod pokličkou?

Sledujte nás na sociálních sítích
Dočetli jste se až sem a nenašli jste co potřebujete?
3IT úspěšný e-shop s.r.o
Studentská 17, Ostrava-Poruba, +420 602 449 719
© 2021 3IT úspěšný e-shop s.r.o
Všechna práva vyhrazena.