Do druhého dílu našeho podcastu jsme si vzali zástupce dvou táborů, co se týká marketingu v e-commerce. Čekali jsme, že se názory budou lišit, zažijeme vášnivé debaty, ale opak byl pravdou. Oba naši hosté si často rozuměli a jejich zkušenosti byly podobné.
A kdo to byl? Zástupcem e-shopařů byl Nick Ollender z firmy D-sport. Druhou stránku reprezentovala Kristýna Szkanderová z agentury We Are Signature. Ptali jsme se jich na to, jak se dělá skutečný marketing v jejich firmách. A musíme říct, že zaznělo několik zajímavých názorů, které teď shrnujeme.
Mrkněte na YouTube:
Výběr marketingového týmu
Nick pracuje v rodinné firmě, kde pomohl vybudovat celé e-shopové království. Z počátku sám viděl střet mladé a staré gardy, kdy bylo těžké vysvětlit potřeby investic do onlinu. Ale jakmile to ve firmě pochopí všichni, tak se poté táhne skvěle za jeden provaz a lze kombinovat síť kamenných prodejen s vývojem e-shopů a jeho následnou expanzí na zahraniční trhy. Sami si prošli různými fázemi ve firemním marketingu – od externistů, agentur až po interní tým. A jak říká: ”Je důležité, aby agentura věděla, kdo je ta firma.” Nick upozorňuje na důležitý faktor při výběru agentury a na to, kolik má klientů, kolik hodin se jim může věnovat. “Ať nejsem jen další číslo,” dodal Nick.
Kristýna naopak popsala situaci, která často nastává u in-house marketingových týmů. Problém vidí v neplánování. Často se řekne, musíme dát něco na socky, a pak to dopadá tak, že se 31. 8. plánuje první školní den a akce s ním spojená, a nebo se sdílí věci jako např. Den želv, které ale s naší značkou vůbec nesouvisí. To je rozdíl oproti agenturám, které mají plány min. na kvartál dopředu.
Influencři v praxi
Velká změna přichází u influencer marketingu. Začíná se užívat na denní bázi, kdy jeden správně vybraný influencer způsobí prodej určitého produktu více jak klasická reklama na sítích. A to potvrdil i Nick ze své zkušenosti. V D-sportu pomáhají influencerům obsah i tvořit, snaží se, aby daný jedinec se značkou souznil, chtěl ji promovat ne aby musel.
Avšak nejen správný výběr influencera a nastavení procesů a formy spolupráce je důležité. Krista upozornila na důležitý fakt. Uvědomme si – kam influencer odkazuje? Většinou na vaše profily na sociálních sítích, že? Často se stává, že vaše sítě jsou neaktuální, nejednotné, zastaralé, prázdné, bez obsahu či s obsahem úplně mimo běžící kampaň. A to je pak problém. I sebelepší prezentace nejlepšího influencera nepomůže, když lidi přivedete na podobné kanály. A jako tip na závěr tohoto bloku dodala: “Sledujte trendy. Například Instagram Reels, které mají skvělý dosah díky obrovské síti uživatelů. Ale pozor, kopírujte trendy v onlinu, nikdy nekopírujte konkurenci.”
Budujme komunitu
Dále se rozhovor zaměřil na budování komunit. Kdy například D-sport spolupracuje s trenéry a pořádá online cvičící lekce “Cvičíme s D-sportem”. Samozřejmě, že trenéři mají jejich produkty, mají uzavřené skupiny pro jejich nadšence a tam se děje to hlavní, buduje se povědomí a vztah ke značce. A jak sám dodal: “Budujte komunity. Fotka samotného produktu už na sockách nikoho nebere.”
Na závěr jsme položili Nickovi otázku, jak se poprali s nástupem velkých oděvních gigantů na český trh. Na to odpověděl jednoduše: “Držíme naši jasnou strategii a odlišujeme se v komunikaci – a to nám funguje.”

Mohlo by Vás také zajímat


Strojové překladače využívající umělou inteligenci


Využití ChatGPT v programování

