ZÁSILKOVÉ SLUŽBY

Iva Sikorová
Iva Sikorová
7 minut čtení

Přehled přepravních společností, a na co se při výběru zaměřit

Pokud provozujete e-shop, je nezbytně nutný správný výběr spolehlivého přepravce, který zásilky k vašim zákazníkům zodpovědně doručí. Přepravní služby dnes nabízí celá řada zásilkových společností. Každá z nich má svou nabídku služeb postavenou jinak a je jen na vás, která je pro vás a vaše podnikání nejzajímavější. V tomto článku jsme připravili přehled přepravních společností a služeb, které nabízí.

Nejběžnější zásilkové služby

Názvy níže zmiňovaných společností jistě znáte a pravděpodobně jste již využili některé jejich nabízené služby. Pojďme si je připomenout.

  • Česká poštačeský státní podnik, který provozuje poštovní služby na území České republiky. Má vybudovanou masivní síť vlastních poboček a doručovatelů, kteří denně doručují zásilky po celé republice. Za zmínku stojí určitě i jejich vlastní partnerská pobočková síť s názvem Balíkovna.
  • Balíkovna speciální podací a výdejní místa od České pošty určená k odeslání i vyzvednutí cenově nejdostupnějšího balíku do 15 kg. Vyzvednutí i odeslání na každém rohu na více než 5 500 podacích a výdejních místech. Můžete zvolit Balíkovnu na poště, depu nebo u externích partnerů. Na výběr jsou také Balíkovna boxy samoobslužná výdejní místa, která jsou většinou dostupná 24/7.
  • DPD soukromý balíkový přepravce s tisícem spokojených zákazníků. Má více než 1 800 kurýrů. V ČR využívají 2 centrální překladiště a celkem 23 dep s několika stovkami zaměstnanců. Balíky nedoručují jen na zvolenou adresu, ale také do více než 3 500 výdejních míst či boxů.
  • PPL disponuje 24 balíkovými depy, dvěma centrálními překladišti a rozsáhlou sítí výdejních a podacích míst tzv. PPL ParcelShopů a ParcelBoxů, kterých je nyní více než 5 500 po celé ČR.
  • GLS jejich centrální překladiště se nachází v Jihlavě a slouží také jako brána pro mezinárodní přepravu. Mají 28 dep a více než 2 700 výdejních míst.
  • DHL dnes je DHL největší světovou logistickou společností na světě s více než 85 000 výdejních míst po celém světě. Má 395 tisíc zaměstnanců ve více než 220 zemích. Ročně doručí až 1 668 000 000 balíků.
  • Zásilkovna vznikla s cílem usnadnit e-shopům přepravu zboží k zákazníkům. Krédem Zásilkovny je rychlé a pohodlné vyzvedávání zásilek bez front. To jim umožňuje 51 dep, více než 9 200 výdejních míst a více než 5 700 výdejních boxů, tzv. Z-BOXy (CZ, SR, HU). Zásilkovna spolupracuje s více než 46 000 e-shopy, díky kterým může nabídnout více než 126 000 partnerských výdejních míst.
  • Toptrans disponuje nejhustší sítí středisek mezi expresními přepravci. 25 dep v Česku a 7 dep na Slovensku,  díky kterým dokáží zajistit rychlý a bezpečný převoz vašich zásilek od balíků přes palety až po nadrozměrná břemena. 
  • GEIS neustále rostoucí přepravní společnost se silnými kořeny. Geis Group nabízí standardizovaná a zákaznicky specifická dopravní řešení, stejně jako celou škálu logistických řešení. Skupina Geis má 125 poboček, 75 logistických center a 11 mil. přepravených objednávek.  
  • Messenger první městská kurýrní služba v České republice. V typických žlutočerných barvách Messengera můžete v ulicích potkat více než 150 kurýrů, kteří v průměru ujedou 60-100 kilometrů denně. V České republice disponují deseti pobočkami. Zásilky doručují 24 hodin denně 7 dní v týdnu.
  • UPS společnost s provozy ve více než 220 zemích, s více než 500 tis. zaměstnanci, díky kterým doručí 24,3 mil. balíků denně. UPS začala jako malá kurýrní služba založená podnikavými teenagery s půjčkou 100 USD, teď je lídrem v oblasti přepravy a logistiky a nabízí řešení velkým i malým zákazníkům.
  • WEDO přepravní společnost poskytující logistické služby, která cílí na koncového zákazníka s více než 1 200 výdejními místy WEDO POINT a více než 1 500 WEDO BOXY. Nyní silnější díky Allegro, pro které se stali hlavním přepravním partnerem.

Jak si vybrat zásilkovou službu

Jedním z důvodů, proč zákazník opustí košík a nedokončí svůj nákup je ten, že mu nevyhovuje nabídka možností doručení zboží. Proto doporučujeme zákazníkovi dát na výběr z více možností a umožnit mu se tak rozhodnout pro přepravce a způsob dopravy, který mu více vyhovuje.

Jaké typy balíku posíláte

Každá přepravní společnost má jiná kritéria pro přijetí zásilky, jedním z nich je určitě rozměr a váha. Pokud prodáváte zboží velkého objemu, můžete tak narazit na to, že vás přepravce bude limitovat maximálním rozměrem nebo váhou. Zejména se to děje u zásilek, které mají být dodány přes výdejní boxy. Pokud odesíláte nadrozměrné balíky, je potřeba vyhledat přepravce, který nabízí také paletovou přepravu. V neposlední řadě doporučujeme se zaměřit na to, jak přepravce se zásilkami zachází, především pokud prodáváte křehké zboží. 

Doručení do Česka či zahraničí?

Nabídka přepravních společností, které doručí zásilku po České republice je široká. Pokud ale plánujete své zboží dodávat i za hranice, je nutné se při výběru zaměřit na přepravce, který tuto službu nabízí. 

Zákaznický servis

V jednom z bodů tohoto článku jsme upozorňovali na to, abyste se při výběru přepravní společnosti zaměřili na to, jak se daný přepravce k zásilkám chová. Vzhledem k obrovskému objemu zásilek je téměř jisté, že se setkáte s rozbitou či ztracenou zásilkou. Pro tyto případy doporučujeme při výběru zhodnotit i reklamační podmínky a zákaznický servis daného přepravce. 

Cena

Při výběru přepravce je určitě důležitá cena služeb. Ta je různá a obvykle se skládá ze základní ceny a několika různých poplatků. 

Základní cena se člení podle:

  • hmotnosti a rozměru zásilky,
  • místa svozu, tj. zda si kurýr pro balíček přijede na adresu nebo jej vyzvedne na podacím místě.

Poplatek za: 

  • pojištění (někteří přepravci jej mají součástí základní ceny),
  • palivový příplatek,
  • mýtný příplatek,
  • dobírku, nadrozměrnou zásilku aj.

Obecně však platí: čím větší máte objem zásilek, tím nižší je cena poplatků. Kdy naposledy jste revidovali své ceny vy? Neplatíte více, než je nutné? Nechte si překontrolovat objem zásilek a spočítat konečnou cenu u svých smluvních dopravců.

Reference

Nejobjektivnější reference si můžete dát jistě vy sami. Určitě jste měli možnost některou ze zmiňovaných společností otestovat na svých vlastních zásilkách. Nápomocné vám mohou být také různé studie a hodnocení, které jsou dostupné na internetu. My jsme pro vás připravili přehled přepravců, které nabízejí na svých e-shopech naši klienti. 

Víte o tom, že již 5 let pravidelně vždy první středu v měsíci posíláme výběr těch nejdůležitějších informací z e‑commerce scény?


Přemýšlíte o změně? Kontaktujte nás

jednatelé společnosti

Buďte v obraze

Onlajnov

Onlajnov

Spolupořádáme sérii e-commerce konferencí s názvem Onlajnov. Přinášíme do Ostravy zajímavé řečníky z oblasti e-commerce, marketingu a podnikání a pomáháme tak udržovat i vzdělávat komunitu e-shopařů v našem kraji.
Buďte u toho.
Novinky

Newsletter

První středa v měsíci znamená zkoušku sirén. A taky 3IT newsletter plný novinek a tipů ze světa online podnikání, které pro Vás připravujeme již několik let. Buďte v obraze a sledujte náš e-commerce e-mailový měsíčník.
Kdy: První středy v měsíci
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Zajímají Vás informace pod pokličkou?

Sledujte nás na sociálních sítích
Dočetli jste se až sem a nenašli jste co potřebujete?
3IT úspěšný e-shop s.r.o
Nad Porubkou 2353, Ostrava-Poruba, +420 602 449 719
© 2024 3IT úspěšný e-shop s.r.o
Všechna práva vyhrazena.