Tip třetí: Naslouchejte své konzoli
V prvním dílu jsme se zaměřili na to, že obsah je král. V druhém dílu jsme se věnovali mobilnímu rozhraní a dnes se podíváme na konzoli.
1. Vývoj indexace stránek
V nástroji Google Search Console a reportu pokrytí můžete vidět, kolik stránek máte indexovaných. Počet stránek můžete porovnat s počtem stránek ve vaší sitemapě. Je to první důležitý krok, abyste měli přehled, zda Google web prochází, indexuje a zda nevznikly nějaké problémy, se kterými indexace není možná.
2. Pro jaká klíčová slova se zobrazujete?
V sekci výkon naleznete výpis dotazů, kde můžete vidět, na jaká klíčová slova se zobrazuje váš obsah. Krom prokliků a počtu zobrazení se můžete také podívat na výkon jednotlivých stránek, které se zobrazují pro konkrétní dotazy či na vývoj vaší průměrné pozice v čase.
3. Sitemapy – pro produkty, obrázky, komprimované a dobře rozdělené
XML sitemapy jsou digitální mapy, které pomáhají vyhledávačům objevit důležité stránky vašeho webu a také říkají, jak často jsou tyto stránky aktualizovány.
Po hypertextových odkazech jsou sitemapy nejdůležitějším zdrojem pro crawlování URL adres googlebotem.
Ujistěte se, že vaše sitemapy obsahují pouze kanonické URL (kód 200), jsou obsaženy v robots.txt, využívají moderní komprimovaný .gz formát a neobsahují více než 50 000 adres. Je také více než vhodné vytvořit sitemapy pro produktové stránky, obrázky, články apod.
Mohlo by Vás také zajímat


Věrnost zákazníků pod lupou: Proč není tak klíčová, jak si myslíme?


Kam kráčí česká e-commerce podle Honzy Kvasničky

